Monday, 21 September 2009

荷兰小吃 --- Apple Pannekoeken

10 Comments


那天在Elinluv's Tidbits Corner看见这荷兰煎饼,好像很好吃, 而且材料和做法都很简单,就试做了。我把食谱改了少少,家里没有肉桂粉,我没有放,所以我的煎饼比较白,没那么金黄色。而那苹果我用了之前在一个果园里买的红苹果。这苹果没有特别好吃,就像平常的红苹果一样的口感,只是我很喜欢那里面粉红色的果肉,很漂亮。。^_^。。我把这煎饼做成小小片的,方便小公主吃。。小公主看见这煎饼很兴奋的说:"Mummy, look! Flower~"。。哈哈~我也感觉这粉红色苹果做出来的煎饼很像一朵花。。很漂亮。 这煎饼趁热吃,很美味~ 咬下去时那软软的苹果会溶入口里,很juicy,清新的苹果味,吃多了也不会感觉腻。。^_^

<<食谱>>
Ingredients
recipe taken from : Almost Bourdain

1 cup (200 g) flour
1/2 tsp baking powder
A pinch of salt
2 eggs
2 apples (I use Granny Smith)
Lemon juice
Caster sugar
Cinnamon sugar
Butter

Method
  1. Peel and core the apples and slice them thinly. Turn them in lemon juice so they retain their color.
  2. Combine the flour with the baking powder and salt, and add enough cold water to make a thick batter. Stir in the eggs. Heat a little butter in a skillet and spoon in the batter.
  3. Immediately arrange the apple slices like tiles on top of the pancakes. Sprinkle with sugar and cook until the pancake is brown.
  4. Using a dinner plate or pot lid, carefully turn the pancake over so that the apples cook and the sugar caramelizes.
  5. Turn once again, sprinkle with cinnamon sugar and serve hot.

~Thanks Elin & Almost Dourdain for sharing the recipe~

10 ~温馨の分享~:

ana~ana 22 September 2009 at 01:15

哈哈。。 我来吃宵夜。。
新的东西哦。。 下次我回澳洲可以做了,那里也是很多苹果很便宜。。

ly 22 September 2009 at 02:04

真的好像一朵小花。。粉红色苹果。。好特别~

~Rachel~ 22 September 2009 at 06:53

ana~ana, 现在也可以先试试看,一粒苹果可以做很多片。. 现在要多吃家乡的食物,回澳洲后肯定会很想念家里的美食。。^_^

ly, 这苹果外表很普通,切开里面才发现它颜色美美的。。呵呵!!

Somewhere in Singapore 22 September 2009 at 08:32

Coming to help myself for breakfast, haha...

Anncoo 22 September 2009 at 08:38

这个我喜欢,下一次做给小孩吃。

~Rachel~ 22 September 2009 at 16:23

Sharon, please enjoy your breakfast.. haha..

Anncoo, 这还蛮简单的,趁热吃, 真的很不错~ ^_^

Sonia 22 September 2009 at 20:32

This look delicous, will try out soon.

~Rachel~ 23 September 2009 at 07:00

Sonia, this is really nice, worth to try this out..^_^

歆狄娅hyen's 24 September 2009 at 02:10

我怎么没见过粉红色果肉的苹果呢?
好漂亮!马来西亚有的卖吗?呵呵

~Rachel Hei~ 15 November 2009 at 20:06

歆狄娅hyen's, 不好意思,现在才看见你的留言。。 这苹果我也是买了回来切开才懂里面是粉红色的。 外面就和普通的红苹果没什么分别。 我在马来西亚和这里的超市都没买过,可能是那果园里有不同的品种吧~ ^_^

Blog Widget by LinkWithin
 

~温馨小厨~ Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez